01-12-2018 - Puigmal per Núria
01-12-2018 - 3 Colls de Núria
02-12-2018

Sortim dels Alabaus amb poca neu i ens decantem a l'esquerra separant-nos de l'estació per buscar la tranquil·litat tot i que aquesta zona està actualment tancada. A partir de 1950msnm la quantitat de neu augmenta considerablement. Després d'un tram més pronunciat, deixem el bosc i a través d'amples lloms continuem de forma més suau fins al Puigllançada. En tot moment veiem les pistes a uns metres a la dreta. Tot i la bona quantitat de neu, cosa estranya en aquest tram de temporada, arribem al vèrtex geodèsic havent-nos de descalçar els esquís els darrers deu metres. Normalment és difícil fer la part final del cim ja que poques vegades hi ha prou neu degut al vent.
Traiem pells i ens arrisquem a baixar cap a Coll de Pal sense saber si la neu serà suficient per arribar-hi. Hi arribem sense descalçar-nos però amb la part final molt justa de neu i fent escaleta durant uns cinc metres per sobre l'herba.
Creuem la carretera, posem pells i continuem fins al proper objectiu, el Cap del Serrat Gran.
Hi arribem després de remuntar altra vegada fins als 2402msnm buscant la neu i en alguns trams molt escassa. Dalt del cim del Cap del Serrat Gran, iniciem la baixada cap a la Collada de Comabella descalçant-nos els esquís uns metres.
Traiem pells i iniciem el descens cap a l'estació d'esquí de Coll de Pal. La baixada es fa en tendència a la dreta combinant una gran diagonal amb girs intercalats per anar perdent altura. Segons les condicions en que es troba aquesta immensa pala, caldrà parar atenció. Nosaltres l'hem trobat amb neu dura i ventada però molt estable i sense cap mena de perill.
Fins aquí, hem fet un 75% de la ruta fora dels dominis de l'estació, el 25% restant serà tot passant per les pistes de l'estació d'esquí. Hi ha una alternativa per continuar fora de les pistes però hi ha d'haver neu suficient i no és el cas. Es tracta de pujar per Torrent Roig, una vall abans de Torrent Negre, que ens deixaria altra vegada als peus del llom final del Puigllançada.
Ja a la pista de Coll de Pal, tancada també per neu escassa, connectem vigilant les pedres amagades amb la pista Volta a la Muntanya Sagrada. Just al revolt, tornem a posar pells per tercera vegada i remuntem el Torrent Negre fins al Cap de les Costes de l'Huguet. Afrontem la darrera baixada per retornar als Alabaus parant molta atenció a la part baixa degut al desgel i al poc gruix de neu.
L'anticicló dels propers dies segurament farà impossible fer aquesta ruta, per tant, no us l'aconsello.

Panoràmica Serrat Gran des del puigllançada

Alabaus

Fites circulars al cim del Puigllançada, normalment sense neu al Vèrtex geodèsic